"Teslimat Bölgeleri" özelliği, sabit ücret ve teslimat süreleri içeren belirli alanları oluşturmaya yardımcı olur. Bu özellik sayesinde uygun teslimat bölgelerini ve yakınlardaki yerleşim alanlarını seçebilirsiniz.
Önemli Bilgi: Flowwow verilerine göre, iyi yapılandırılmış bir teslimat bölgeleri sistemi dönüşüm oranlarını %10-15 oranında artırmaktadır. Neden mi? Azaltılmış teslimat ücretleri ve kısaltılmış bekleme süreleri, müşterilerin bir hizmet sağlayıcı seçerken göz önünde bulundurduğu temel faktörlerdir.
Teslimat Bölgesi Nasıl Eklenir?
- Kişisel hesabınızın web sürümünü açın ve "Profil" —> "Teslimat Koşulları" —> "Teslimat Bölgeleri" bölümüne gidin.
- "Bölge Ekle" üzerine tıklayın.
- Oluşturulan bölge için alanları doldurun:
- Mağazadan Uzaklık: Oluşturulan bölgenin kilometre cinsinden yarıçapını gösterir. Kaydırıcıları (sağda) ayarlayarak bu alanı harita üzerinde manuel olarak da düzenleyebilirsiniz.
- Teslimat Ücreti: Seçilen bölgedeki teslimat maliyeti.
- Teslimat Süresi: Bu bölge içindeki herhangi bir noktaya teslimatı tamamlayabileceğiniz süreyi ifade eder.
Teslimat bölgesi eklemek için boş alanları doldurduğunuzda ilgili bölge haritada görüntülenecektir. Gerekirse sınırlarını düzenleyebilirsiniz. Ardından "Kaydet" düğmesine tıklayın.
"Ek Koşullar" özelliği, belirli bir tutarın üzerinde sipariş veren müşteriler için benzersiz teslimat koşulları belirlemeye yardımcı olur: Bu sayede seçilen bölge içinde ücretsiz veya indirimli teslimat ayarlanabilir.
Örneğin, 1500 TL üzerindeki siparişlerde teslimatın ücretsiz olmasını istiyorsanız iki koşul eklemeniz gerekir:
- Birinci koşul: Teslimat ücretinin standart olacağı aralık belirlenir (0-1500 TL arası).
- İkinci koşul: 1500 TL’den herhangi bir büyük sayıya (ör. yüz bin, bir milyon vb.) kadar teslimat ücreti 0 TL olarak ayarlanır. Mağazanız genellikle 15.000 TL veya daha yüksek değerde ürün satmıyorsa muhtemelen bu kadar büyük siparişler almayacaksınız. Bu nedenle ikinci koşulu "1500 TL’den sonsuza kadar" şeklinde ayarlayabilirsiniz.
"Teslimat Aralıkları" özelliğini kullanarak aldığınız sipariş sayısını da ayarlayabilirsiniz. Hepimiz teslimatı müşteri için mümkün olduğunca avantajlı hale getirmeye çalışırız, ancak bunun bir dezavantajı olabilir: Müşteriler yerine getirebileceğinizden daha fazla sipariş verebilir. Bu gibi durumlarda mağazanızı gizlemekten kaçınmak için yükü yeniden dağıtarak yoğun saatlerde teslimat ücretinin artmasını sağlayabilir ve müşteriyi başka bir zaman seçmeye teşvik edebilirsiniz.
Kaydırıcıyı hareket ettirin ve her aralık için makul bir sipariş sayısı belirleyin, örneğin üç. Ardından, seçilen aralıkta sipariş veren dördüncü müşteriye ya teslimat için biraz daha fazla ödeme yapması ya da başka bir zaman seçmesi teklif edilecektir. Her aralık ayrı ayrı ayarlanabilir. Böylece, 11:00-12:00 aralığı için 3 ve 13:00-14:00 aralığı için 7 sipariş sınırı belirleyebilirsiniz.
Teslimat Bölgelerinin Avantajları Nelerdir?
- Harita üzerinde teslimat koşullarının esnek bir şekilde ayarlanması. Mağazaya olan mesafeyi kilometre cinsinden belirlemenin yanı sıra bölge sınırındaki noktaların konumlarını değiştirerek seçilen alanın ölçeğini veya görünümünü de düzenleyebilirsiniz. Bu, ilgilenilen alanı daha net bir şekilde vurgulamanızı sağlar. Sadece şehir içinde veya dışındaki alanları değil, aynı zamanda belirli mahalleleri de vurgulayabilirsiniz.
- Farklı bölgeler için benzersiz teslimat koşulları. Hesaplama için göstergeleri ayarlamanın yanı sıra 7 adede kadar teslimat bölgesi tahsis edebilme özelliğiyle kendi lojistik haritanızı oluşturabilirsiniz. Her bölgenin kendi sınırları, ücreti ve teslimat süresi vardır. Bölgeler kesiştiğinde ücret hesaplaması sırayla yapılır (yani Bölge 1 ve Bölge 2 kesişirse, hesaplama Bölge 1'e göre yapılacaktır).
- Sadece teslimat süresinin değil, aynı zamanda ürün üretim süresinin de otomatik olarak dikkate alınması. Bir müşteri mağazanızda bir sipariş verdiğinde mağazanın çalışma günü içinde en yakın zamanı veya belirli bir sonraki teslimat aralığını seçme olanağına sahiptir. En yakın teslimat aralığı nasıl hesaplanır: Ürün üretim süresi + adresin bulunduğu bölgeye teslimat süresi. Örneğin, saat 12:00'de bir müşteri, üretim süresi 30 dakika olan bir ürün için sipariş verdi. Teslimat adresi, teslimat süresinin 60 dakika olduğu 2. Bölgenizdedir, dolayısıyla toplam süre 90 dakikadır. Dolayısıyla müşteri için mevcut en yakın teslimat aralığı 13:30-14:00'tür.
- Adres olmadan sipariş verirken ücretin otomatik olarak hesaplanması. Bu durumda, alıcıyla iletişime geçmeniz, teslimat adresi üzerinde anlaşmanız ve siparişe girmeniz gerekir: Teslimat ücreti otomatik olarak hesaplanacak ve müşteri teslimat ek ücreti için bir fatura alacaktır. Manuel olarak fatura düzenlemeye gerek yoktur. Önemli: Sipariş durumunu "Kurye yola çıktı" olarak değiştirmeden önce teslimat adresini girin, aksi takdirde otomatik fatura düzenlenmeyecektir. Ayrıca müşteri faturayı ödemeden siparişin gönderilmesini önermiyoruz: Siparişi teslimat için ödeme yapmadan teslim ederseniz müşterinin dürüstlüğüne güvenmek zorunda kalacaksınız.
- Belirlediğiniz teslimat bölgelerine dahil olmayan bir alanda sipariş alamazsınız. Belirtilen adres tanımladığınız alan içerisinde değilse müşteri katalogda mağazanızı göremez. Gelen siparişlerin coğrafi alanını kendiniz belirlersiniz.
Önemli: Bir müşteri ürününüzü koleksiyon (adres belirtmeden) veya Flowwow sosyal ağlarında görürse Bölgeler dışında siparişler alabilirsiniz. Bu durumda siparişi teslim etme veya reddetme hakkı size aittir.
Sonuç.
"Teslimat Bölgeleri" özelliği, süreçleri tercihlerinize, coğrafi özelliklerinize ve fiyatlandırma politikalarınıza göre düzenlemenize yardımcı olur.
Sabit ücretler, doğru hesaplamalar ve ayarlanmış bir lojistik sistemi, teslimat süreci üzerinde tam kontrol sahibi olmanızı sağlar. Bunun sonucunda yüksek hizmet puanları ve mutlu müşterilere sahip olursunuz.